Váci Szakképzési Centrum
Boronkay György
Műszaki Technikum és Gimnázium

Erasmus+ Portsmouth, Anglia 3. hét (2019.08.15. – 2019.08.21.)

2019-08-23 12:49:00

A harmadik hét fénypontja az Isle of Wight látogatása volt. Mindenki izgatottan várta már, hogy a lélegzetelállító légpárnással átlibbenjünk a szomszéd szigetre.

Korán reggel találkoztunk a csoporttal a város délkeleti kikötőjében. Becsekkoltunk a váróterembe ahonnan pár perc várakozás után már fel is szállhattunk vízi járművünkre. Átszeltük a zord Angol - tenger kicsiny hullámait, majd megérkeztünk a túlpartra. Innen egy emeletes busszal (ami mondanom sem kell óriási élmény volt) mentünk tovább Osborn-ba, Viktória királynő családi pihenőháza. Itt egy ajándékbolton keresztül vezetett utunk a kastély körül elterülő udvarba, majd egyenesen a kastélyba. Végigjártuk a kiállított szobákat és felfedeztük az erősen felújított Osborn-ház minden zegét-zugát. A kastélyból kiérvén lőttünk egy-pár profilkép gyanús fotót, majd bejártuk a hátsó udvart, ami levezetett egészen a tengerpartig. Itt elidőztünk egy darabig, összevetettük kacsázási képességeinket, majd továbbálltunk.

Nem kellett sokat várni a következő buszunkra, amivel tovább robogtunk egészen New Port-ig ahol átszálltunk, kicsivel később pedig még egyszer átszálltunk, egy nyitott tetejű buszra. Személy szerint nekem ez volt a kedvenc részem az egész kirándulásban, ahogy a hajunkba kapott a szél, ahogy az ágak elsuhantak mellettünk... Elképesztő volt.

Hosszú buszozás után megérkeztünk a Needles-höz. Átverekedtük magunkat az ételárusok és ajándékboltok sokaságán, majd rövid, de annál meredekebb lépcsőkön lejutottunk a partra. Innen már tisztán látszott a gyönyörű kőképződmény, a mögöttünk elterülő meredek part, és az előttünk hullámzó szeszélyes tenger. Volt, aki hosszú perceken át kémlelte a hullámokat, voltak akik inkább megmártóztatták benne lábaikat... Egyszer csak arra riadtunk fel ebből a zajos csendéletből, hogy lassacskán indul a buszunk. Búcsút mondtunk a köves partnak, majd elindultunk délre, hogy megálljunk Sandown-nál egy órára „pancsolni”. Itt már egy homokos parttal találkoztunk ahol a víz és időjárás az angol normához illően hideg és rideg volt. Eltelt egy rövid órácska, miután elbuszoztunk a végső állomásunkhoz, a légpárnáshoz. Kimerülten és éhesen, de rengeteg élménnyel feltöltődve zötykölődtünk el Portsmouth kikötőjéig, ahol a naplementében búcsút mondtunk egymásnak és hazaballagtunk a családjainkhoz.